На 4 години: Пинсетокамък

На 4 години: Пинсетокамък

Пинсетокамък е игра измислена от нас. Защо се казва така? Защото, за да играете Ви трябват пинсети, 3 вида камъни и 1 кутия с три различни по размер дупки.

Това е игра, с която може да си правите забавни състезания и освен това да развивате фината моторика на ръката на детето. Въвеждате и базови математически умения, защото все някой трябва да преброи резултата.

По време на разходка си съберете камъчета с различна големина – малки около 1см в диаметър, средни – около 2 см и големи около 3 см. Трябват Ви по 20тина камъчета от категория. Ако е трудно да намерите камъчета, може да използвате стъклени, дървени или филцови топчета, орехчета, лешници и т.н. всичко, което може да свърши работа и Ви е под ръка.

Поровете из кутията с инструменти за по-голяма пинсета,  с която може да се захващат и дребните и по-големите камъни. Ако с една не става, играйте с повече пинсети. С успех може да използвате и кухненски щипки.

Върху капака на една кутия изрежете 3 различни по големина дупки. Идеята е в малката дупка да влизат малките камъни, в средната – средните, в голямата- големите. Все пак, ги направете малко по-големи от размера на камъните. Ако детето вкара камък в най-малката дупка получава 3т., в средната 2т., в голямата дупка – 1 т. С две думи, детето може да вкарва камъчетата където поиска, стига да може, но ако се опита да вкарва съответните камъни в малката и средната дупка, ще получи повече точки.

Готови, старт! Детето трябва да се опита с помощта на пинсетите да вкара камъните в дупката.  Играете в 5 тура и във всеки тур детето трябва да избере и да вкара 2 или 3 камъка. В началото започнете с един камък, когато детето свикне и хареса играта, добавете по два камъка на тур, после 3 и т.н.

Отбелязвайте резултата върху лист като слагате точка или чертичка за всеки вкаран камък (ако вкара камък в малката дупка печели 3 точки или чертички). Ето примерна таблица:

Тур Камък 1 Камък 2 Камък 3 Резултат
1 + +
2 + +
3 + +
4 + +
5 + +

Накрая заедно пребройте точките и впишете резултата с цифра. Когато играете с повече един камък на тур, може по прост начин да въведете и понятието за събиране, като го обясните така: “ Точките от камък 1, заедно с точките от камък 2, заедно с точките от камък 3 правят 6т.“ Ако детето може брои и да изпише цифрата, нека го направи само, ако не – направете го заедно и му дайте възможност да наподоби изписаната от Вас цифра. Важното е детето да вижда, добре докато Вие изписвате цифрата, защото като наблюдава процеса на писане,  по-бързо се учи как се пише, отколкото, ако само вижда крайния резултат.

Когато детето отработи движенията за играта, може да добавяте различни предизвикателства:

1. колко камъни от категория може да вкара за 5 мин.;

2. колко камъни от категория може да вкарва с различни по вид пинсети – по-голяма щипка за пране, дървени кухненски щипки, пластмасови щипки и т.н.;

3. колко камъни от категория може да вкара със затворени очи.

4. залейте камъните от всичките размери с вода и нека детето да ги вади с пинсетите.

Дайте възможност и на детето да Ви отправи предизвикателство, за да се включите и Вие в играта.

Постоянно окуражавайте детето, каквито и стратегии да предприеме в играта. Важно е да има усещането, че се справя. Играта трябва да  е забавна, ученето покрай нея е допълнителен и незадължителен елемент.

  • Фината моторика и сръчността може да развивате и със следните игри:

    Натовари магаренцето, 4-99 години

    Кой ще натовари пръв съчките на гърба на магаренцето? „Камара“ е настолна игра, с която може да се забавлява цялото семейство. Развива сръчността и фините движения на ръката.

    Играта е удобна при пътуване.

    Комплектът съдържа: фигура на магаренце, 40 дървени пръчици в 4 цвята, 1 кубче и указания на български език.

    Поръчай тук

     

    Ябълково дърво, 4+ години

    С тази игра на „Пино“ децата развиват умението за съсредоточаване, следване на правила, общуване, фината моторика и търпението. Може да се играе самостоятелно или в група. За да играят, децата трябва да си разделят наличните ябълки. След това хвърлят зар и според падналия се цвят подреждат ябълките на дървото. Но това не е толкова лесно, защото всеки от играчите трябва да използва специални щипки, а и трябва да се съобрази с времето, отброявано с пясъчния часовник. Победител е този, който пръв изпразни кошницата си и подреди всички ябълки на дървото.

    Поръчай тук

    За повече информация за тези и други играчки вижте в нашия магазин.

Изпрати коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Подобни публикации